Veelgestelde vragen

Wanneer is Lommelen telefonisch beschikbaar?
U kunt ons telefonisch bereiken op dinsdag en donderdag van 13u tot 17u30, woensdag en vrijdag van 10u tot 17u30 en op zaterdag van 10u tot 16u30.


Hoe kan ik Lommelen contacteren?
Op onze contactpagina vindt u alle telefoonnummers en e-mailadressen van onze verschillende diensten.  U kunt uw vraag ook rechtstreeks stellen via de chatzone.


Waar is de showroom gelegen en wat zijn de openingsuren? 
Ons adres is Turnhoutsebaan 166 te 2390 Oostmalle.  De openingsuren zijn van dinsdag tot vrijdag tussen 10u tot 18u en zaterdag tussen 10u tot 16u30.


Ik heb een fout ontdekt op de website. Hoe kan ik dit melden?
Mail naar sales@elektrolommelen.be en we kijken dit zo snel mogelijk na.


Mijn account


Hoe kan ik een account aanmaken?
Wanneer u een account wil aanmaken kan u op elke pagina, bovenaan in de hoofding een link 'mijn account' zien staat.
Klik op deze link en klik daarna op de knop 'verder' onder 'nieuwe klant'.


Hoe kan ik de gegevens van mijn account wijzigen?
Wanneer u ingelogd bent en u klikt bovenaan in de hoofding op 'mijn account' is het mogelijk om onder persoonlijke gegevens alles te wijzigen.


Hoe kan ik me inschrijven/uitschrijven voor de nieuwsbrief?

  • Wanneer u een account aanmaakt kan u ervoor kiezen om in te schrijven voor de nieuwsbrief.
  • Wanneer u ingelogd bent en u klikt bovenaan in de hoofding op 'mijn account', kan je onder nieuwsbrief in- / uitschrijven voor de nieuwsbrief
  • Uitschrijven voor de nieuwsbrief kan ook onderaan elke nieuwsbrief die je ontvangt in je mailbox


Wat moet ik doen als ik mijn e-mail en/of paswoord vergeten ben?
Bij het inloggen staat er een link 'wachtwoord vergeten', wanneer je op deze klikt zal je met behulp van je e-mailadres dit kunnen wijzigen.


Producten


Kan ik cadeaucheques online aankopen ?
Ja, dit kan hier.


Hoe lang is de waarborg op de toestellen?
De wettelijke garantie is 2 jaar voor particulier gebruik.  Er zijn verschillende apparaten waarop de garantie langer is, dit staat dan ook vermeld bij het product.  Ook kan je de waarborg verlengen naar 5 jaar voor de meeste toestellen.  
Voor professioneel gebruik gebruiken de meeste fabrikanten andere garantie termijnen.


Wat houdt de 5 jaar garantie is?
Voor een hele reeks toestellen kunt u de waarborg verlengen. U geniet dan gedurende 5 jaar zorgeloos van uw toestel bij technische mankementen en dit op onderdelen, werkuren en verplaatsing, zonder vrijstelling/franchise.


Kan ik wisselstukken of onderdelen kopen op deze website?
Voor wisselstukken of onderdelen kan je mailen naar sales@elektrolommelen.be


Ik heb een product gekocht waarop een terugbetalingsactie geldig is. Wat moet ik doen?
Terugbetalingsacties worden meestal georganiseerd door de leverancier. Lees aandachtig de voorwaarden op de coupon van de leverancier. Soms moet u zich registreren op hun website. Soms moet u uw factuur en de streepjescode uit de verpakking opsturen samen met een ingevulde coupon. Na enkele weken wordt het bedrag door de leverancier op uw bankrekeningnummer gestort. De acties vind je ook terug op de website van de fabrikant. Houd steeds rekening met de geldigheid en het tijdig indienen van uw aankoop.


Hoe kan ik producten met elkaar vergelijken op de website?
Klik op “product vergelijk” op de productpagina van max. 5 producten. 

Om de gekozen producten te vergelijken, kunt u bovenaan in de hoofding van de website op product vergelijk klikken.


Zoeken, offerte en bestellen


Ik zoek een bepaald product maar vind het niet op de website? Hoe kan ik het toch terugvinden?
Typ het merk en/of type in de zoekbalk op onze website. Of zoek via de productcategorieën wasmachine, droogkasten, enz. Vindt u het gezochte product toch niet op onze site? Contacteer ons in de showroom of mail naar sales@elektrolommelen.be om te weten te komen of we het u toch kunnen aanbieden


Kan ik telefonisch bestellen?
Ja, voor vragen of een telefonische bestelling kunt u terecht op het nummer 03/3116383 en dit op dinsdag en donderdag van 13u tot 17u30, woensdag en vrijdag van 10u tot 17u30 en op zaterdag van 10u tot 16u30.


Hoe vraag ik een offerte aan?
Bij het detail van elk product staat de tab "offerte aanvragen". Via deze tab voeg je producten in het winkelmandje "Offerteaanvraag" toe. Daarna kan je je registreren of inloggen in jouw account en de offerte-aanvraag versturen.

Vervolgens maken wij voor u een offerte. Deze wordt meestal binnen de 48u verzonden. Je krijgt hiervan een mail, maar je vindt de offerte ook terug in jouw account. Je kan deze vervolgens goedkeuren of afwijzen. Als je deze goedkeurt dan komt deze in je bestel-winkelmandje terecht en kan je de bestelling verder afwerken. Als je 1 product wilt wijzigen dan cancel je automatisch het volledige winkelmandje. Bij een wijziging van uw offerte dien je deze opnieuw aan te vragen.


Hoe weet ik of mijn bestelling goed geregistreerd werd?
U ontvangt na max. 15 minuten een bevestigingsmail. Is dit niet het geval, neem contact op met sales@elektrolommelen.be


Kan ik extra hulp krijgen via chat ?
Regelmatig is onze chat online en kan je al je vragen stellen.


Hoe kan ik een online bestelling plaatsen?
U klikt op het winkelkarretje.

Vervolgens kunt u verder winkelen of naar de kassa gaan en de verschillende stappen volgen.


Hoe kan ik een verlanglijstje opstellen?
Klik op "Verlanglijst" op de productpagina van uw favoriete producten. U kunt uw verlanglijstje bekijken door bovenaan in de hoofding van de website op 'Verlanglijst' te klikken


Hoelang blijft mijn verlanglijstje online?
Zolang u dat wenst, op voorwaarde dat de producten op onze website online zijn. 


Waar kan ik de algemene voorwaarden  terugvinden?
Helemaal onderaan op deze website kunt u klikken op Algemene voorwaarden onderaan elke pagina.


Betaling


Kan ik met ecocheques betalen ?
Ja, u kunt met ecocheques betalen in de showroom en bij aflevering, dus ook voor online bestellingen.  De producten die je kan kopen met eco-cheques zijn voorzien van het eco-cheque label op de website.


Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
In de showroom kunt u cash betalen (tot max. 3000 euro) , met Bancontact, kredietkaart (visa, mastercard, american express), cadeaucheques, waardebonnen en ecocheques voor bepaalde producten. 

Bij een online bestelling kunt u  betalen met VISA, MASTERCARD, BANCONTACT/MISTER CASH, MAESTRO. U kunt eveneens via klassieke overschrijving betalen op rekeningnummer BIC BE36 3200 6001 5081.  Iban : BBRUBEBB

Bij een levering aan huis kunt u betalen met een bankkaart, kredietkaart (Visa, Mastercard) of cash (met een maximum van € 3000), ecocheques.


Moet ik een voorschot betalen wanneer ik een artikel bestel?
Bij een bestelling wordt een voorschot gevraagd van +- 55%.  Bij kleine online bestellingen en/of  bestellingen die per externe koerierdienst worden verzonden, is het volledige bedrag vooraf te betalen.


Is het mogelijk op krediet te kopen?
Dit is niet mogelijk.


Kan ik betalen met cadeaucheques/waardebonnen?
Ja, wij accepteren meest courante geschenkcheques (Sodexho, Ticket Compliments,…). U kunt uiteraard ook betalen met waardebonnen of cadeaucheques van ELEKTRO LOMMELEN.


Ik ben mijn waardebon verloren. Wat nu?
Mail naar sales@elektrolommelen.be. Indien uw waardebon nog niet gebruikt werd, wordt er een nieuwe opgemaakt en naar u opgestuurd/gemaild.


Hoe lang is mijn waardebon geldig?
Cadeaubonnen en andere vouchers zijn geldig voor een jaar.


Krijg ik als particulier een korting bij aankoop van meerdere toestellen?
Voor aankoop van meerdere inbouwtoestellen kunt u eventueel genieten van een korting op het totaalbedrag van uw bestelling. Informeer in de showroom of per mail naar sales@elektrolommelen.be voor de voorwaarden.


Kan ik als particulier een prijsofferte aanvragen?
Je kan uw vraag voor prijsoffertes mailen naar sales@elektrolommelen.be.


Krijg ik een korting bij aankoop van inbouwtoestellen?
De meeste leveranciers geven het hele jaar door kortingen bij aankoop van meerdere inbouwtoestellen. 


Kan ik een duplicaat van mijn factuur krijgen?
Ja, stuur een mail naar sales@elektrolommelen.be  en vermeld uw naam, adres en factuurnummer, bestelnr. U kunt ook terecht op het nummer 033116383 en dit op dinsdag en donderdag van 13u tot 17u30, woensdag en vrijdag van 10u tot 17u30 en op zaterdag van 10u tot 16u30.


Wat moet ik doen als ik mijn garantiebewijs (factuur/kassaticket) kwijt ben?
Vraag een duplicaat van uw factuur via sales@elektrolommelen.be.


Wat is het bankrekeningnummer van ELEKTROLOMMELEN?
BIC BE36 3200 6001 5081  (IBAN : BBRUBEBB)


Is het veilig om via de website aan te kopen?
De rechtstreekse betalingen via VISA, MASTERCARD, BANCONTACT/MISTER CASH, MAESTRO, verlopen in een streng beveiligde omgeving. Hiervoor werken wij samen met een externe partner die gespecialiseerd is in betalingen via het internet. Indien u dit wenst, kan u eveneens betalen door middel van een klassieke overschrijving.


Wat is de recupelbijdrage?
Bij de aankoop van een toestel dient u een kleine recupelbijdrage te betalen ter financiering van de activiteiten van Recupel. Deze vzw zorgt voor de inzameling, sortering, verwerking en recyclage van afgedankte elektrische en elektronische apparaten in België. Milieubehoud is hierbij het belangrijkste objectief.  De recupelbijdrage is inbegrepen in al onze prijzen.


Afhaling in de winkel


Kan ik een product op deze site bestellen maar in de winkel gaan afhalen?
Ja, dit is mogelijk.  Na verwerking van uw online bestelling wordt je op de hoogte gebracht als het toestel klaar staat voor afhaling.  Afhalen kan op dinsdag en donderdag van 13u tot 17u30, woensdag en vrijdag van 10u tot 17u30 en op zaterdag van 10u tot 16u30.


Levering en installatie


Leveringskosten

De leveringskost aan huis is aangegeven per product en per leveringsadres op het gelijkvloers, tot aan de eerste dorpel op een adres in België naar keuze. De leveringsplaats dient met een vrachtwagen bereikbaar te zijn op een maximum afstand van 50 meter. Tevens dient de weg van de vrachtwagen tot aan de eerste dorpel vlak en zonder hindernissen te zijn voor de steekwagen. Indien er een lift aanwezig is, zal het apparaat tot aan de deur van het appartement gebracht worden. Voor sommige apparaten kan de levering gratis zijn en dan wordt dit dan ook bij het product vermeld. Bij bestelling van meerdere producten is er een korting voorzien op de totale verzendkost die onmiddellijk zal worden verrekend bij de keuze van verzending.


Installatiekosten

De installatiekost voor een vrijstaand toestel is 24,99 euro en wordt aangesloten op de bestaande installatie. Indien het vrijstaand toestel in een nis of een kast wordt geplaatst, wordt dit beschouwd als een inbouwapparaat. Fornuizen groter dan 60 cm, koelkasten breder dan 85 cm en mini-keukens worden eveneens gezien als inbouwapparaten. Onze chauffeur is alleen en zou bij de levering van zwaardere apparaten uw hulp kunnen vragen.

De installatiekost voor een inbouwapparaat, fornuizen breder dan 60 cm, koelkasten breder dan 85 cm en mini-keukens is 59,99 euro. Forfaitair is hier 1 uur inbegrepen. Per extra begonnen kwartier zal er 15 euro worden aangerekend. Voor de installatie van meerdere apparaten, wordt de tijd voor alle apparaten gecumuleerd. Eventuele aansluitingsmaterialen worden in regie aangerekend. De installatie dient bij bestelling te worden aangevraagd.

Eventueel nodige aansluitmaterialen worden aangerekend in regie.  De installatie dient bij bestelling aangevraagd te worden.


Neemt LOMMELEN mijn oude toestel terug?
Ja, indien u dat wenst, neemt onze leveringsdienst bij aflevering van een toestel uw oude toestel gratis mee.  Indien het toestel door een externe leveringsdienst wordt bezorgt dan kunt u het oude toestel binnenbrengen in de winkel.


Levert Lommelen op verdieping?

Ja, dit is mogelijk. Indien de lift niet groot genoeg is om het toestel tot aan de gewenste verdieping te brengen, kan het toestel via de trap tot aan de 3de verdieping (maximum) gedragen worden. Dit is echter op voorwaarde dat de afmetingen van de trappenhal voldoende zijn, de trappen het gewicht aankunnen én er voldoende mankracht wordt voorzien om dit op een veilige manier uit te voeren. Er wordt voor de volledige levering 19,99 euro aangerekend.

Voor een levering op de 4de verdieping en hoger, wordt de klant geacht om een ladderlift met voldoende capaciteit te voorzien. Op aanvraag en tegen betaling, kan Lommelen de ladderlift ook zelf voorzien.


Wat zijn de leveringstermijnen?

Wanneer een product voorradig is, kan de levering meteen ingepland worden.

Producten die niet voorradig zijn in ons magazijn, worden besteld bij de fabrikant en hebben een gemiddelde levertermijn van +/- 5 werkdagen. Dit is echter een gemiddelde indicatie en afhankelijk van beschikbaarheid bij de fabrikant.

Wij vermelden de voorraad niet op onze website, aangezien de opvolging correct on time voor meer dan 8000 producten onbegonnen werk is. Indien gewenst kan dit echter steeds per e-mail opgevraagd worden: sales@elektrolommelen.be of telefonisch tijdens onze openingsuren: 03/311 63 83.


Leveringsafspraak.
Wij leveren van maandag tot zaterdag in overleg met de klant en onze leveringsdienst.  De grote apparaten worden steeds door onze eigen leveringsdienst geleverd.  Leveringen die door een externe leveringsdienst worden aangeboden, zijn steeds onaangekondigd.  Indien je niet thuis bent dan wordt er een nota in de brievenbus gedeponeerd waarop de verdere afhandeling staat vermeld.


Wat moet ik doen als het geleverde toestel beschadigd is?
Bij aflevering vragen wij om de verpakking zorgvuldig te controleren op uiterlijke schade.  Bij uiterlijke schade dient dit vermeld te worden op de afleveringsbon of bij een externe transportdienst bij de handtekening.

De opening van de verpakking dient zorgvuldig te gebeuren.  Bij een eventuele schade dient het toestel terug verpakt te worden met zijn originele verpakking, ongebruikt en met de accessoires in zijn originele staat.  De melding dient binnen de 24u gebeuren aan sales@elektrolommelen.be met als bijlage foto van de schade aan het apparaat en foto van elke zijde van de verpakking.


Wat moet ik doen als mijn levering foutief/onvolledig is?
Gebeurt de levering door onze eigen leveringsdienst : meld het onmiddellijk aan de chauffeur en vermeld het op de leveringsbon.  

Gebeurt de levering door een externe transportdienst : gebruik het toestel niet en meld het binnen de 24u aan sales@elektrolommelen.be


Annulatie, retour en omruiling


Wanneer word ik terugbetaald in geval van terugname, omruiling of annulatie van mijn bestelling?
Afhankelijk van de door u gekozen betaalmethode kan dit tussen 5 en 14 dagen duren.


Hoe en onder welke voorwaarden kan ik een toestel aangekocht in de winkel terugbrengen?
Voor een toestel aangekocht in de winkel, informeert u best rechtstreeks in de showroom.


Hoe en onder welke voorwaarden kan ik een toestel aangekocht in de winkel omruilen?
Voor een toestel aangekocht in de winkel, informeert u best rechtstreeks in de winkel.


Hoe en onder welke voorwaarden kan ik een toestel dat ik online of telefonisch aangekocht heb terugbrengen?
U heeft de mogelijkheid om van uw aankoop af te zien gedurende 14 dagen vanaf de levering.  Het toestel dient op uw kosten terug gebracht worden naar de showroom of kan mits betaling van 30 euro opgehaald worden door LOMMELEN.  Het toestel dient ongebruikt en onbeschadigd te zijn, voorzien van zijn originele verpakking.  

Binnen de 30 dagen na aanvaarding van de terugname zal LOMMELEN de aankoop terugbetalen.


Hoe en onder welke voorwaarden kan ik een toestel dat ik online of telefonisch aangekocht heb omruilen?
Voor een toestel dat u online of telefonisch gekocht heeft, neemt u best telefonisch contact op 033116383 en dit op dinsdag en donderdag van 13u tot 17u30, woensdag en vrijdag van 10u tot 17u30 en op zaterdag van 10u tot 16u30.


Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Ga langs in de winkel of voor een online of telefonische bestelling  neem contact op met sales@elektrolommelen.be


Herstelling en garantie


Hoe kan ik een herstellingsaanvraag indienen?
Klik op de homepage in het vakje’ op Aanvraag herstelling en vul het formulier zo volledig mogelijk in.







Loading...
Loading...